dinsdag 7 juli 2015

MERELS

Tempel bel
Nog even een upgrade van het merelnest. Eigenlijk zijn merels net mensen. Pa merel is bijna de hele dag pleite en moe doet het meeste werk. Heel af en toe zit pa op de eieren en ik zie dan tussen het blad van de Toscaanse jasmijn (Trachelospermum) zijn oranje snavel. Merels zijn slim, want de plek van het nest is geniaal. De zon kan er net een beetje bij, maar het is er niet snikheet. De merels hebben mij geaccepteerd als iemand die geen kwaad kan. Ik kan gewoon de planten water geven en een wasje ophangen en ze blijven dan rustig zitten. Het valt me wel op dat ze redelijk vaak het nest voor korte tijd verlaten. Als het goed is moeten de eieren rond zaterdag a.s. uitkomen. Van de week is er nog wel een kat langs geweest. Er lagen wat afgebroken takken van de jasmijn op de grond. Ik heb nu bij het nest een bel opgehangen. Komt er nu een kat bij het nest dan moet hij langs die bel en dan hoop ik dat hij zich rot schrikt. Dat vinden van een bel was nog even een gedoe, want waar vind je die? Ik in de hitte op de fiets naar Xenos, daar veel meuk maar geen bel. Toen ik de planten van de buurmannen die naar Porto waren afgereisd, ging water geven, kwam ik daar in de tuin een bel tegen. Die heb ik zolang ingepikt. Bij thuiskomst vertelde de buurman dat het een tempelbel was. En dat het een item uit zijn prachtige collectie oosters kunstschatten was. Als er nu nog geen zegen op dit merelnest rust, weet ik het niet meer. www.buddhasearch.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk