woensdag 22 oktober 2014

HYACINTEN

Op glas

Elk jaar zet ik rond deze tijd bollen op glas om met kerst bloeiende hyacinten op de vensterbank te hebben. Ik vul de glazen met water, maar het water mag de bol net niet raken. En dan komt het moeilijkste; de bollen moeten net als in de volle grond op een koele, donkere plek worden gezet. Bij mij in huis is dat de kruipruimte bij de voordeur. In die ruimte heb ik een tafeltje gezet en daarop staan de bollen. De kruipruimte is behoorlijk diep en ik durf de bollen er alleen in te zetten als er iemand anders in huis is. Ik heb namelijk visioenen dat ik in dat gat val en pas na maanden gevonden wordt. Enfin, NoĆ«lle, mijn oudste kleindochter kwam langs en die moest helpen. Ze keek voortdurend naar me met een blik of ik niet helemaal spoorde, want zeg nu zelf  'wie onderneemt zoiets'? Net toen we allebei op onze buik lagen om de glazen op het tafeltje te zetten, werd er iets in de brievenbus, die in de voordeur zit, gegooid. We schrokken ons dood en de post viel op de bodem in de kruipruimte waar we allebei niet bij konden. Was het een brief van de belasting of iets anders engs...? Ik zal het nooit weten, want ik kan er niet bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk