donderdag 7 augustus 2014

MANNENTROUW

Plumbago Locatie: d'Heerstaayen


Ooit heb ik voor Libelle, samen met de fotograaf Eric van Lokven, een reportage gemaakt over d'Heerstaayen in Strijen. Een prachtige plek waar de eigenaar zijn eigen druiven kweekt om er wijn van te maken. In de oranjerie, die ook als trouwlocatie wordt gebruikt, stond een mannentrouw (Plumbago). Ik ben dol op deze kuipplant met hemelsblauwe bloemen. Hij maakt lange ranken en is heel geschikt voor een geveltuin met lekker veel zon. Ik koop hem elk jaar, maar in de winter moet de plant binnen staan. Hij moet dan overwinteren bij een temperatuur van ca. 5 graden C., maar bij mij in huis is het veel warmer. En buiten legt hij elk jaar het loodje. De naam mannentrouw dankt de plant aan zijn wat kleverige bloemen die aan je kleren blijven hangen. Vergezocht, maar vooruit hij is er niet minder om. www.heerstaayen.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk