dinsdag 19 augustus 2014

AARDBEIEN

Hoogstraten
Dit weekend logeerde ik in België bij één van mijn zusjes. Ze woont met haar man in de buurt van Hoogstraten en daar kweken ze de lekkerste en de beroemdste aardbeien van België. Zoiets als bij ons vroeger Beverwijkse aardbeien. Ze waren nog volop aan het oogsten. Ik vroeg aan iemand die op het land bezig was of ze de zomerkoninkjes steeds op een ander stuk land planten. De man mompelde iets in het Vlaams, maar gelukkig verstond mijn zus hem goed. Het bleek dat de grond steeds goed bemest werd. Dat was trouwens ook te ruiken. De uitlopers van de aardbeien worden vroeg in de zomer steeds uitgeplant en al in de winter worden de planten voorgetrokken om de hele zomer te kunnen oogsten. Volgens mij geen biologisch gekweekte aardbeien... Tip: Wie aardbeien in de tuin heeft, kan nog steeds de uitlopers uitplanten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk