maandag 5 mei 2014

PIMPELMEZEN

Beroerde foto
In dit stukje moeten jullie even je fantasie laten werken. Ik woon in een keurige straat met vaak eeuwenoude, opgeknapte huizen. Helaas, op een wat verwaarloosd pand na en dat staat recht voor mijn neus. De bewoners zijn gezellige studenten uit binnen- en buitenland. Maar dit terzijde, want waar het omgaat is het rooster in het metselwerk tussen de twee ramen op de eerste verdieping. In die spleetjes zit een nest pimpelmezen. (dat is het soort met een blauw petje). Als je heeeel goed kijkt, zie je een mees aan de rechterkant van het rooster zitten. Ik heb van alles gedaan om de vogels goed op de foto te krijgen, maar ze zijn me steeds te vlug af. Als ze jongen hebben, zijn mezen complete neuroten. Ik ben dol op ze en verheug me vanavond op de documentaire op Nederland 2 MeesTV, over de mezenliefde van de familie Tinbergen. Het wordt druk vanavond; eerst kijken naar Maartens Moestuin  en dan naar de mezen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie,
Na moderatie door mij wordt hij op mijn blog geplaatst.
Loes Langendijk